Monday, July 13, 2009

pengotor ar

roomate sy ade bertanye pendapat peribadi sy pasal kolej ni..emmm, sy kate biase je la..myb sebab sy penakot sket..penakot pon gara2 ade kes yg sgt seriau..sebenarnye ok je..lg ok dr k9..yg x ok kat kolej baru ni 1 je, budak aras kitorg ni bole la dikategorikan pengotor la gak..sampah buang kat luar bilik, ok kalo ade tong sampah aku x kesah ar, ni x, letak plastik2 je dlm penyodok sampah..ish, aku plg x suke kotor ni..pastu, ingat ade org gaji lak nk tolong angkat sampah buang kat bawah blok..aku tahu ar ade makcik cleaner, tp sian ar kat die, byk keje kena buat, ni sampah ko, ko pandai2 ar buang..kertas2 flyers yg korang x nk tgok tu renyuk2 kan ar, pastu buang, bukan nyer susah, ni x suke, biar je kat korodor aras..hangin betol aku..aku baru je beli tong sampah, at 1st aku letak dlm bilik, tp cm xde tempat je, so, aju n aku decide, letak je kat luar..bukan saje sampah kitorg yg ade dlm tu, sampah org lain pon ade, ape kes!!!!ingat aku ni kuli dorg pe nk tlg buang..sabar je la..ingat tong sampah putih aku berplastik biru tu tong sampah awam ke ape???!!!!marah btol aku..lg 1,budak aras aku ni suke sgt letak brg mandi dorg kat toilet, atas tmpt basoh bju..kat situ la nk basoh baju, kat situ la gak nk letak brg mandi dorg..aju hangin, alihkan kat tempat sinki.bertahan kejap je..pastu, ikot pale dorg letak blk kat tmpt basoh baju tu..ish2..dh la bakal2 pendidik, cmner la nk menerapkan kebersihan kat anak2 didik..pelik tol ar!!!

1 comment:

just azura! said...

makcik cleaner dah kutip seme sampah tu..patut a nampak clear je..anyway aku niat nak buang pulak barang mandi dorang..hehe